Lill-Karlsson

Jag saknar mitt flyt

Publicerad 2011-12-11 11:13:42 i Allmänt

Då var vi där igen, det har gått alldeles för lång tid sen jag skrev något senast. Jag vet inte vad det beror på, brist på fokus kanske?

De tre första veckorna flöt på så enkelt. Allt kändes kul, det var inte alls jobbigt att ta sig till gymmet och jag var ivrig på att få se resultatet av all träning på vågen. -1,4kg -0,3kg -0.6kg.

Fjärde veckan gick trögare, jag fick bara in tre träningspass och det kändes inget vidare till en början men jag bestämde mig ändå för att vara nöjd med det. Jag konstaterade att man måste få ha halvdana veckor också, få vila upp sig och tänka på annat en stund så länge man inte tappar fokus på målet. Jag försökte glömma veckan som varit och bestämde mig för att lägga lite extra krut på kommande vecka istället. Jag gjorde ett stenhårt träningsschema och var råtaggad på att få sätta igång. Tyvärr gjorde veckan som varit sig påmind redan måndag morgon när jag klev upp på vågen. +0,2kg. PLUS!!! Tack och lov var det även dags för mätning.

Så här ser det ut fyra efter veckor.

LÄNGD - 173cm

VIKT - 74,8kg (-2,1kg)

MIDJA - 75,5cm (-4cm)

MAGE - 92cm (-4cm)

RUMPA - 107cm (-3cm)

Det känns jättebra att få se att allt slit ger resultat på måttbandet men jag kan inte låta bli att tycka att det är åt helvette att det inte syns mer på vågen. -2,1kg på fyra veckor. VA?!

Min tanke var att jag skulle lägga mycket fokus på träning och lite mindre fokus på kost. Jag ville träna så pass mycket att det inte skulle vara hela världen om jag åt lite godis till filmen eller fikade lite hos svärmor. Den tanken är det väl egentligen inget fel på, om man vill hålla vikten men jag vill ju gå ner i vikt.

Jag SKA nå mitt mål så en förändring måste ske.

Veckan som gått har varit okej träningsmässigt, varken mer eller mindre. Jag ska snart promenera ner till gymmet och köra mitt fjärde och sista pass för den här veckan. Vi får se om det blir intervaller eller 5km löpning. Hur som hellst ska svetten spruta.

Vad hände med mitt hårda träningsschema?

MÅNDAG - Vila

TISDAG
- 60min crosstrainer

ONSDAG - 75min box

TORSDAG - 20min löpning, 20min rodd, 20min crosstrainer

FREDAG - Vila

LÖRDAG - Vila

SÖNDAG - Intervaller eller 5km löpning

Jag är trött på den här "svackan" nu. Jag saknar mitt flyt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela