Lill-Karlsson

Core och rodd!

Publicerad 2011-11-18 15:23:56 i Allmänt

Det blev inga 60min på crosstrainern igår, det blev 30min core och 20min rodd (4km) istället.

Det är otroligt hur stor skillnad det kan kännas på två egentligen precis likadana pass, beroende på instruktör. Det var första gången jag tränade core en torsdag och med den här instruktören. Hon var väldigt lugn, talade ganska sakta och hade lite lägre musik än vanligt. (Så upplevde jag det.) Det kändes nästan som ett yogapass. Inte min melodi! Jag är van att komma till ett corepass med ett spinningpass i ryggen, då är man varm och har pulsen uppe. Vilket i och för sig gör sitt. Det är samma tjej som haft spinningen som fortsätter med coren. Hon är glad och sprallig men framför allt verkar hon ha jävligt kul på jobbet. Det smittar av sig! Hon skriker och pushar en till att prestera maximalt, precis vad jag behöver. Alltså, tummen upp till Frida Klintsten!

MÅNDAG - 20min löpning, 20min rodd, 20min cykel

TISDAG
- Vila

ONSDAG
- 5km löpning (under 29min) mage och rygg

TORSDAG
- 30min core, 20min rodd


FREDAG
- Intervallöpning, mage och rygg

LÖRDAG
- Styrka (överkropp)

SÖNDAG
- Långpromenad

Intervaller nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela