Lill-Karlsson

Jag kan om jag vill... och jag vill!

Publicerad 2012-01-14 10:27:35 i Allmänt

Nu är det fan dags att rycka upp sig fröken Karlsson, det är färdig tramsat nu.

Om jag någonsin ska nå mina mål kan jag inte hålla på som jag gör. Jag sliter arslet av mig en vecka för att nästa vecka förstöra allting, jag måste hitta en balans. "Varananveckametoden" är skit!

Veckan innan jul och nyår hade jag en toppenvecka. Jag skötte både kost och träning exemplariskt och som avslutning på veckan sprang jag 5km 26.06min. TJUGOSEX-NOLL-SEX! En minut och sex sekunder från mitt mål, underbart! Belöningen efter allt slit var ett välförtjänt -2,4 på vågen.

Vad hände sen då? Jo, det kom en julhelg, ett gäng mellandagar och en nyårshelg. Tack och hej allt slit från veckan innan.

Mitt viktmål har länge varit att väga under 70kg. Jag har varit nära det målet många gånger, väldigt nära till och med. I våras visade vågen 70,5kg sen vände det. VARFÖR? Varför släpper jag allt när jag är så nära?

Idag väger jag 73,5kg och har satt upp ett nytt mål, 65kg. Jag tror att jag slappnar av och känner att jag rott i land när jag börjar närma mig målet, det i sin tur gör att kilona smyger sig på igen. Därav det nya målet. Här ska fan inte slappnas av vid 70 sträcket. Som Box-instruktören sa "Sätt upp ett mål, ta dig hela vägen fram, knuffa fram målet och ta dig förbi det!" Jäklar vad jag svettades det passet.

Andra mål jag satt upp för det här året är att:

  • Inte äta godis till jag nått min målvikt
  • Nå min målvikt (65kg)
  • Springa Blodomloppet
  • Springa 5km under 25min
  • Springa 1mil under 60min
Jag kan om jag vill... och jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela