Lill-Karlsson

Det här är bara början!

Publicerad 2011-11-11 22:49:40 i Allmänt

Med risk för att verka tjatig så måste jag ändå säga att jag är riktigt nöjd efter dagens träningspass, mer än nöjd till och med. Träningsvärken är så gott som borta och jag kände mig lätt i kroppen.

Jag sprang 15sek vilade 15sek, sprang 30sek vilade 30sek, sprang 45sek vilade 45sek, sprang 60sek vilade 60sek. Detta gjorde jag fyra gånger med 16.0 i hastighet. Efter det körde jag lite mage och rygg.

MÅNDAG - 30min spinning, 30min core

TISDAG - 60min crosstraining

ONSDAG - 1km simning

TORSDAG - 20min löpning, 20min rodd, 20min crosstrainer


FREDAG - Intervallöpning, mage och rygg

LÖRDAG - Långpromenad

SÖNDAG - Vila

Den här veckan har verkligen flutit på bra. Det har varit kul att träna och det har känts otroligt bra att komma hem och kunna bocka av ännu ett pass från träningsschemat. Det blir ett liknade schema till nästa vecka, det är ett jättebra sätt för mig att verkligen komma iväg och träna. Jag hoppas och tror att känslan jag har just nu håller i sig till nästa vecka, veckan efter det och veckan efter det...

Något annat som är ovärderligt för mig är att jag har en fantastisk vän och träningspartner som peppar och stöttar mig, samt den absolut bästa sambon som tror på mig och vet att jag kan lyckas. TACK!

Det här är bara början! De dagar och veckor det känns tungt hoppas jag att jag ska kunna se tillbaka på den här veckan och komma ihåg vilken skön känsla det är att svettas av ett hårt träningspass och hur bra det känns att avstå från onyttigheter.

Fredagsmys med Sushi går precis lika bra!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-11-13 11:38:28

16 i hastighet?!?! Imponerad, jag kör intervallen på 13 liksom. Hoppar du av och på bandet när du kör intervallen eller saktar du ner? Tycker det är läskigt och vill hellre sakta ner men det blir så mycket tryckande på knapparna...



Postat av: Lillkarlsson

Publicerad 2011-11-13 12:18:23

Ja, det går vansinnigt snabbt. :) Jag hoppar av och på, tycker det känns bäst. Lite läskigt när man ska hoppa på bandet bara men man får hålla i sig i någon sekund tills man har balans. Jag gillar upplägget på intervallerna, jag vet att om jag bara tar mig upp till 60sekunders löpningen får jag vända om och springa kortare och kortare intervaller igen. Prova!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela