Lill-Karlsson

Full fart fråmåt!

Publicerad 2011-11-07 21:10:19 i Allmänt

Efter en riktigt onyttig helg känns det väldigt skönt att det är måndag igen. Jag har sett framemot den här dagen och det känns bra att vara igång igen.

Jag har tänkt ut ett träningsschema för den här veckan som jag ska följa. Det blir helt klart tufft men jag ska klara det. Så här ser det ut.

MÅNDAG - 30min spinning, 30min core

TISDAG - 60min crosstraining

ONSDAG - 2km simning

TORSDAG - 20min löpning, 20min rodd, 20min crosstrainer

FREDAG - Intervallöpning, mage och rygg

LÖRDAG - Långpromenad

SÖNDAG - Vila

Som sagt det blir tufft men jag ska klara det. Efter invägningen i morse känns det som att det ända rätta är att sätta igång stenhårt. Jag har varit lite osäker på om jag ska våga blotta mina siffror här eller inte men vafasen, här kommer dom.

LÄNGD - 173cm

VIKT - 76,9kg

MIDJA - 79,5cm

MAGE
- 96cm

RUMPA
- 110cm

Planen är att jag ska väga mig varje måndag och ta mått var fjärde måndag. Mitt stora mål är att gå ner till 66,9kg alltså 10kg. Jag har inte satt upp något datum för det än, jag har bara planerat att köra på för fullt tills jag är framme. Målet för veckan är att följa mitt träningsschema och att äta nyttigt, även på helgen. Jag måste lära mig att man kan ha helg utan att vräka i sig onyttigheter.

Nu är det full fart framåt som gäller, jag är taggad!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-11-13 11:36:32

Siffror är bra, då har man svart på vitt. Jag blir extra peppad av att skriva ner målen med hjälp av SMARTa mål modellen. Det är enklare att nå dem när de förankrade i verkligheten. http://www.smart-modellen.se/ här finns en sida om det.



Massor av PEPP till dig!!!



KRAM

Postat av: Lillkarlsson

Publicerad 2011-11-13 12:26:27

Tack för tipset, behöver alla råd jag kan få. Kikade in på sidan lite snabbt och det verkade intressant och smart. Ska lusläsa det nu. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela