Lill-Karlsson

Nu till frågan, how am I gonna do this?

Publicerad 2011-11-05 15:32:09 i Allmänt

Jag ska vara ärlig. Känslan jag har inför min satsning nu har jag känt så många gånger förut. Jag känner mig otroligt taggad och och jag tycker att det ska bli skitkul att sätta igång. Jag ser väldigt ljust på allt och tror att inget ska kunna stoppa mig och att den här gången ska jag faktiskt klara det, lätt till och med.

Men nu vet ju jag av erfarenhet att den känslan räcker inte. Den tar mig en bit på vägen men långt ifrån hela vägen fram. Det jag måste göra är att fundera över vad jag gör fel. Var brister det? Hur får jag motivationen att hålla och framförallt hur motstår jag alla frestelser?

Som jag var inne på tidigare så tror jag att det handlar mycket om planering. Jag vet vilka situationer jag bör undvika att hamna i och med bra framförhållning blir det lättare att göra det. Jag ska till exempel bli bättre på att äta mellanmål, ofta är jag så hungrig efter jobbet att jag trycker i mig mackor när jag kommer hem så jag blir proppmätt. Inte så jättebra innan ett träningspass. För det finns väl inget värre än att trycka på tighta träningskläder på en mätt och svullen kropp?! En annan sak som är dödsdömt är att lägga sig i soffan och sätta på teven innan ett träningspass, då är det väldigt lätt hänt att man blir kvar där resten av kvällen.

Att vara medveten om att det kommer gå upp och ner är nog också viktigt. Självklart kommer det inte vara en dans på rosor hela tiden. Då gäller det att inte ge upp utan att fortsätta gneta på, tillslut vänder det ju.

Kan jag bara lyckas hålla fokus på mitt mål och inte ge upp i motgångar så ska jag nog klara det här.

Jag planerar för fullt över vad jag ska sätta upp för mål. Jag vill att det ska vara tufft, en utmaning men också realistiskt.

På måndag är det dags, då jäklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela