Lill-Karlsson

Laddar batterierna!

Publicerad 2011-11-15 21:42:57 i Allmänt

Igår var det måndag, vilket innebar invägning. Det kändes skitläskigt och jag var uppriktigt nervös inför att ställa mig på vågen. Kanske för att jag hade kämpat så hårt under veckan och var rädd för att det inte skulle synas. Tack och lov gjorde det det, -1,4kg!

Jag ville verkligen ha en bra start för jag vet att jag lätt hamnar i ett "kasta in handduken" tillstånd. Jag förväntar mig resultat på en gång och får jag inte det kan jag tänka "det händer ju ingenting, det här är ingen idé" och sen skita i kommande träningspass. Jag är fullständigt medveten om att det är helt fel av mig att tänka så, ändå gör jag det. Jag måste bli bättre på att tackla motgångar, lära mig att vända det till något positivt, bli arg och köra på hårdare. Det kommer gå upp och ner och varje vecka kommer inte flyta på lika bra som förra veckan gjorde. Jag måste vara beredd på det.

Mina 1,4kg minus gjorde mig väldigt laddad inför denna veckas träning. Jag satte igång direkt med 20min löpning, 20min rodd och 20min cykel. Löpningen gick smärtfritt, rodden fick rumpan att brinna och cykeln svetten att spruta. Jag brukar inte gilla att cykla för att det är så lätt att slöa till och tappa fart men tack vare att min vän Susanna satt på cykeln bredvid och pushade, höll jag ett bra tempo hela vägen och fick in en spurt på slutet.

Träningsschemat denna vecka det ut så här.

MÅNDAG - 20min löpning, 20min rodd, 20min cykel


TISDAG
- Vila

ONSDAG
- 5km löpning (under 29min) mage och rygg

TORSDAG
- 60min crosstrainer

FREDAG
- Intervallöpning, mage och rygg

LÖRDAG
- Styrka (överkropp)

SÖNDAG
- Långpromenad

Tanken idag var att jag skulle gå på ett Crosstrainingpass men kroppen sa bestämt nej. Jag har träningsvärk så gott som överallt och all energi var borta. Men med tanke på mina åtta träningspass bakom mig känns det helt okej att ta en dags vila, även om det till en början kändes som ett misslyckande.

Jag hoppas att vilan jag fått idag ger mig ny energi till morgondagens löpning. Målet är att springa 5km under 29min. Jag har gjort det på 28,20 så det ska nog gå vägen. Ett framtida mål är att komma under 25min, kanske lagom till Blodomloppet i Maj?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela